arendmirandaenmitchelinschotland.reismee.nl

Via Hull naar Schotland

Vrijdagavond zijn we met de P&O ferrie van Europoort naar Kingston upon Hull gevaren. Na een heerlijk diner hebben we gezellig geborreld in de bar waar een band optrad en ons trakteerde op geweldige meezingers. Na een zeer geslaagde avond hebben we heerlijk geslapen in onze erg riante hut. 's Morgens veel te vroeg wakker natuurlijk want we waren vergeten dat het een uur vroeger is in Engeland. Na een lekker Engels ontbijt en een mooie zonsopkomst konden we om 09:00 de boot verlaten om op weg te gaan richting Schotland. Het was gelukkig droog en de zon liet zich ook af en toe zien. Vandaag was onze langste reisdag deze vakantie, zo'n 400 km. Onze eerste stop was Flamborough Beach North Landing. Een prachtig strandje omgeven door krijt rotsen en verborgen grotten. Arend heeft zich hier ook aan zijn eerste vlucht met de drone gewaagd. Er stond best veel wind dus dit was erg spannend, maar alles ging goed en we hebben mooie eerste beelden van ons Schotland avontuur. Daarna weer door naar Whitby Abbey, een ruïne van een benedictijner abdij. We hebben deze ruïne alleen van een afstand gefotografeerd en gefilmd omdat we anders in tijdnood kwamen vanwege de lange reisdag. Het was erg mooi en het weer was ons ook goed gezind want de zon scheen volop tussen de prachtige wolken door. We hebben nog een laatste stop gemaakt bij Gisborough Priory. Hier zijn de restanten te zien van een 14e eeuwse kerk in Gotische architectuur. Inmiddels was het 15:00 en we hadden nog een rit van ruim 200 km voor de boeg dus we zijn richting ons hotel in Dunbar gereden. Het eerste gedeelte van deze rit ging over een eenbaansweg waar we iedere keer moesten stoppen of uitwijken voor fazanten, duiven en eekhoorntjes. Gelukkig konden we na 20 minuten de snelweg opdraaien en ging het allemaal vlotter. Helaas begon het te regenen en dat heeft ook niet opgehouden tot aan Dunbar. Vanavond geen mooie zonsondergang dus. We slapen in Pine Martens Inn waar we na een heerlijke maaltijd tevreden in slaap konden vallen.

Ma

Fijn dat de boottocht goed is verlopen, jullie heerlijk hebben geslapen,en uitgerust de reis door Schotland zijn gestart. Niemand zeeziek geweest? We zien de verhalen en foto s wel weer verschijnen.

Miranda van den Heuvel

Gelukkig niemand zeeziek geweest.

Ome Jan en tante Corrie

Fijne vakantie , ga jullie weer volgen en genieten van de verhalen en foto's

Miranda van den Heuvel

Leuk Ome Jan en Tante Corrie, het is weer genieten van de prachtige natuur.