arendmirandaenmitchelinschotland.reismee.nl

Van Dunbar naar Stonehaven.

Vanmorgen waren we al vroeg wakker. Volgens de weerberichten zou het bewolkt zijn tijdens de zonsopkomst maar rond 7 uur zagen we toch wat oplichten aan de horizon. Dus hup in de auto en naar Belhaven Beach waar "The Bridge to Nowhere" is. Als het hoog water is lijkt het niet logisch dat hier een brug is maar bij laag water wordt dit duidelijk. Het kleine riviertje The Biel Water stroomt hier naar de Noordzee en de brug zorgt voor de verbinding met het strand van Belhaven. Twee uur lang tijdens het getij is de brug niet begaanbaar maar wij hadden geluk dat het afgaand water was zodat we ook op de brug konden.

Terug in het hotel hebben we genoten van een heerlijk ontbijt en zijn we vervolgens naar Edinburgh gereden. Hier hebben we Calton Hill bezocht, een 100 meter hoge heuvel van waar uit we een mooi uitzicht op de stad hadden. Op de heuvel staan wat bouwwerken die aan klassieke Griekse gebouwen doen denken. Daarom wordt het ook wel "Athene van het Noorden genoemd".

Via de kust zijn we doorgereden naar Arbroath waar zich de Seaton Cliffs bevinden. Deze prachtig gevormde rode zandsteen formaties strekken zich uit over 11 kilometer. We hebben hier mooie beelden kunnen maken met de drone.

Toen door naar onze slaapplaats, Toadhall Rooms. Op een afgelegen plek midden in de natuur en aan de kust ligt deze bed en breakfast. We hebben "The Doghouse" appartement gehuuurd voor 1 nacht. We kregen een warm welkom van de eigenaar en op zijn aanraden hebben we een kijkje genomen in "zijn achtertuin". Via een smal paadje liepen we naar de kust en hebben wederom genoten van de schitterende natuur die Schotland rijk is.