arendmirandaenmitchelinschotland.reismee.nl

Een dagje Isle of Skye

Vanmorgen waren we al weer vroeg uit de veren om richting The Old man of Storr te gaan voor zonsopkomst. Maar na zoveel enerverende dagen besloten we om iets later te gaan en de zonsopkomst vanaf de weg te bekijken. We hadden een mooie spot gezien op internet maar die lag volgens ons op de grond van een boer. Dus omdat er toch niemand was zijn we over een hek geklommen wat best wel spannend was. We hebben hier mooie beelden van de Storr kunnen maken.  Daarna zijn we naar de parkeerplaats gegaan en zijn we de Storr wandeling aangegaan.  Dit was een pittige klim maar we hebben het volbracht en dat allemaal bij droog weer. Toen we terug liepen begon het al snel te regenen en was de Storr in no time verholen in de mist.  Deze rotsachtige heuvel is gevormd door een aardverschuiving en bestaat uit een aantal rotspilaren. De bekendste is The Old man of Storr.

Onze volgende stop was Kilt Rock waar onze Mitch mooie drone beelden heeft gemaakt van de waterval en 35 m hoge klippen. Deze klippen hebben de vorm van een kilt.

Daarna door naar de Quiraing, een zeer toeristische plaats op Skye. Quiraing is de naam van een aardverschuiving op de oostelijke zijde van de Meall na Suiramach, de meest noordelijke top van de Trotternish Ridge op het eiland Skye in Schotland. Quiraing is 543 m hoog en zijn benaming stamt uit het Oudnoords. De woorden kvi en rand betekenen ronde plooiing. In het Goidelisch wordt deze plaats Cuith-Raing genoemd. Ook hier was het weer prachtig en zijn de nodige foto's en video gemaakt

Onze laatste stop van vandaag was de Fairy Glen bij Uig, een sprookjes achtige setting van groene heuvels en waterpoelen. Mitch heeft hier op de top van de hoogste heuvel drone beelden gemaakt. Wij hebben ons niet meer aan deze klim gewaagd, we vonden het wel genoeg voor vandaag. Hierna zijn we terug naar ons appartement gereden om lekker te relaxen.