arendmirandaenmitchelinschotland.reismee.nl

Van Plockton naar Portree

Vanmorgen om 05:30 was ik al wakker en heb natuurlijk gelijk gekeken of het droog was en dat was het gelukkig. Bij Eilean Donan Castle mag je alleen maar met een drone vliegen buiten openingstijden dus voor 09:00 's morgens. Om 07:15 zijn we richting het kasteel gereden en we waren er alleen. Dit kasteel is het meest gefotografeerde in Schotland. Aan het begin van de 18e eeuw is het kasteel opgeblazen en aan het begin van de 20e eeuw is het uitgebreid gerestaureerd. Het is ook een bekende filmlocatie voor vele films zoals: Highlander, The word is not enough, Entrapment en Rob Roy. We hebben erg genoten van een prachtige zonsopkomst. Terug in het hotel stond er een heerlijk ontbijtbuffet voor ons klaar. De Schotten zijn erg gastvrij en beleefd, ze zorgen er echt voor dat je je thuis voelt.

Rond 10:00 gingen we op pad richting Isle of Skye, het op een na grootste eiland van Schotland. Via de Skye Bridge bereik je het eiland. Al na een paar mile rijden zien we waarom Isle of Skye gezien wordt als een van de mooiste stukjes ongerepte natuur in Schotland. We zien de ene regenboog na de andere opdoemen, uit de zee, uit een berg of uit een wolk, zo prachtig.

Onderweg naar Cill Chriosd moeten we ons soms een weg door de schapen banen die op of langs de weg lopen en liggen. Cill Chriosd is Schots-Gaelisch voor Christ's Church en is een ruïne van een laat 16e eeuwse kerk omgeven door oude en nieuwere graven. De kerk is in 1840 verlaten omdat er een nieuwe in gebruik werd genomen.

We vervolgen onze rit richting de Fairy Pools en genieten enorm van de natuur en de prachtige bergen op dit eiland. De Fairy Pools is een van de meest bezochte attracties hier omdat het een makkelijke wandeling is langs een aantal kleinere watervallen met het Cuillin gebergte op de achtergrond. Tijdens onze wandeling wisselden zon en regen elkaar steeds af. Als het echt zonnig is zijn de poelen waarin de watervalletjes stromen aqua van kleur maar helaas hebben wij dit niet zo gezien. Toch hebben we erg genoten van deze wandeling.

Tijdens de zonsondergang waren we bij de Sligachan Bridge met op de achtergrond het Cuillin gebergte maar dan van de andere kant. Mitch heeft hier mooi kunnen drone vliegen met zijn favoriete gebergte op de achtergrond. We hebben weer erg mooie beelden vastgelegd, zowel op onze apparatuur als op onze netvliezen.

We slapen twee nachten in Tianavaig View Apartments in Portree. Morgen hebben we nog een volle dag hier op Skye met een druk programma beginnend met een wandeling naar The Old Man of Storr.

Roelina

Hoe gaat het met het links rijden?

Miranda van den Heuvel

Gaat super Roelina maar we hebben dan ook al veel geoefend in Nieuw Zeeland en Australië?

Roelina

Maar het is heel anders als je met je eigen auto bent haha